En dag

(null)

Blandat från idag, en dag i mars. Jag åker till min älskade mormor. Den finaste människa jag känner. Vi pratar gamla minnen, jag hjälper henne att komma ihåg. När hunden Lady nafsade mig och min syster i tårna, för att hon vaktade sitt byte, prinskorvarna. Mormor skrattar.

(null)

(null)

Vi sitter i hennes rum i soffan. Jag skrattar med henne och så håller jag om henne. Det är fint att träffa henne, så fint.

I ett annat rum ser jag det här fotot på mig och min syster. Våra namn står på kortet, så att de som ser det kan berätta vilka vi är. För så blir det när minnet sviker, någon måste berätta, påminna. 

(null)

Sen åker jag till Kusthotellet och promenerar på stranden. Det blåser, liksom för att blåsa bort det som gör ont. För ont gör det. 

(null)

(null)

Det blir nypon i år igen, hittar knoppar på de taggiga rosbuskarna som står bakom sanddynerna.

(null)

Tillsist får jag gå tillbaka till bilen. Jag tar en sista bild på en del av Kurorten och åker hem till familjen.
(null)


Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vilka otroligt fina kort på din mormor

Svar: Tack! Fina lilla mormor!
Mirella

Kommentera här: