Loppis i Falkenberg & gardintips

(null)

I onsdags var jag i Falkenberg för att hämta hem en piedistal jag köpt via köp & säljsidorna på fb. Ingen bild på piedestalen men köpte en fin tavla också av samma par. Den fick komma upp på tavellisten i sovrummet. 

(null)     

(null)

Jag passade även på att åka till stadens loppisar. Det med små näverpluttar på är ett draperi som jag hittade, det hade något extra. Det är ju det roligaste med loppis, att man hittar lite ovanliga saker.

Gjorde klädfynd också! Den stickade tröjan och den prickiga kjolen blev mina för 60kr, kjolen satt helt perfekt. Borde jag visa nån gång kanske.

(null)

Behind the scenes ;) man tager vad man haver ju.

(null)

(null)

Jag har förresten bytt draperi och tagit ner de vinröda sammetsgardinerna. Istället hängde jag upp linnegardiner från Jotex i färgen sandbeige. Valde att hänga dem med en bit nervikt. Hängde dem även med nederkanten uppåt vilket gör att den stadigare kanten är nere nu. Perfekt eftersom vi har dem som draperi. Favoritgardinerna är annars från Artilleriet, de här. Men en måste inte ha allt vackert.

(null)

Tillbaka till onsdagen, de två ställen jag besökte heter Brohjälpen och Agape bra ställen båda två. Riktigt stora var de. Hittade en enorm spegel med fasettslipat glas och svarvad ram i furu. Den ska stå lätt lutad mot en vägg och når nästan taket, väldigt speciell. Tyckte ändå den var för dyr så den lämnade jag. 

Efter det tog jag lunch på Stålboms så värt ett besök, snyggt och god mat!

Ha en bra kväll nu!
/kram Mirella










Kommentera här: