Stylingskola & inredningsbilder

Jag hittade en artikel i Residencemagazine från 2017. Den handlar om hur man kan ta bättre inredningsbilder och stylingtips. Kanske är det någon mer än jag som är intresserad av att läsa om man missat den. 

Du hittar den här och det är Henrik Nero som ger tipsen. 

Han pratar om ljuset, skuggor, räta linjer och mycket mer.

Symmetri och att skapa fokus är andra saker han tar upp. Helt enkelt flera bra tips för den som vill ta bättre inredningsbilder. Tycker att det är svårt att hitta sådana tips överlag så blev glad när jag såg artikeln. 

Några exempel: 

Förutom ljuset som är det absolut viktigaste är räta linjer en sak att tänka på.

(null)
Foto Henrik Nero

Och att försöka fota i midjehöjd.

(null)
Foto Henrik Nero

Några bra och användbara "regler". 

Själv går jag mest på känsla. Det blir säkert "fel" många gånger men är så mycket roligare. Dock har jag även som amatör dessa tips i bakhuvudet. 

Hoppas du gillar!

Kram Mirella


Kommentera här: