Mönstermix

Man ska omge sig med ting man tycker om och blir glad av läste jag nånstans. Så rätt och självklart, dessutom blir allt mycket enklare då istället för att stirra sig blind på trender som ofta ändras innan man hinner blinka. Ja, jag köper det resonemanget rätt av. Men lite så har jag alltid gjort så nytt är det inte i mitt huvud. Jag vet inte om ni läser elledecorationse men jag prenumererar och får inlägg till min e-post. Precis när jag skrivit klart det här blogginlägget, gick jag in och kikade på det här hos dem. Och så läste jag lite i början, "inred på känsla och välj detaljer du älskar". Just precis så. 

(null)

Idag på eftermiddagen gick jag ut i trädgården och knipsade av en gren av fjärilsbusken som står där. Den står lite intryckt mellan två stora cypresser och vill nog helst flytta till grannen. Så fin såhär torkad också tycker jag. 

(null)

Jag gillar mina fina kuddar i ull som jag hittade häromveckan. Så fint hantverk. Tycker om färgerna och de etniska influenserna. I helgen kom jag ihåg att jag hade sett en till av den gula och till min lycka fanns den kvar när jag återvände till secondhand butiken. Vem vet, kanske lottar jag ut den ena vid tillfälle på instagram 
(@mirellany ) för jag behöver nog inte två likadana och delad glädje är ju dubbel glädje liksom.

Tidigare har jag hittat den rödvita kudden där på golvet. Och så kom jag på att jag hade en liten löpare i ull och den tänker jag nog sy ihop till ett kuddfodral. Så enkelt. 

(null)

(null)

(null)

Bara att vika ihop och sy igen sidorna. Jag kommer nog vika den på annat sätt än ovan för jag vill ha mer av mönstret på ena sidan eller så syr jag hela delen på ett annat tyg. Sedan kommer jag stoppa den med fyllning av nån kudde som blivit tråkig. Får visa sen när jag hinner göra färdigt den.

Om du gillar mönster och färger har jag ett annat diytips och det är att leta efter halsdukar i ull som har mönster, klipp till och sy ihop, enklare blir det inte och du får en unik kudde på köpet. Jag kom på att jag hade sytt en filt av olika halsdukar förra vintern, och en av dem hade så fint mönster och var just i ull.

Vill du, eller hinner du inte sy finns det liknande att köpa färdiga. Jag hittade tex den här i jaquardväv på Ikea. Den är i ullblandning.

(null)
Bild fr Ikea

Den här grönmönstrade i bomull, lin, ull och polyester hittade jag på Jotex. 

(null)
Bild fr Jotex

Och även den här från Jotex, den är i tjock bomullscanvas. 

(null)
Bild fr Jotex

Ha det fint såhär i starten på veckan! 

Kram M
























Kommentera här: