Pysslar, donar & återblickar

(null)

Dagen idag använder jag till pyssel och fix hemma inför jul. Några fler julklappar ska slås in och lite städ får jag också klämma in. Och så blir det vila. 

(null)

Här använde jag vaxat papper som är brunt på ena sidan och svart på andra. Vek ena änden av pappret och måttade så att vecken skulle hamna på ovansidan. På den översta julklappen vek jag en halv stjärna och fäste ovanpå vid vecken. Sedan satte jag fast småkottar på banden, rev små hål i banden (som är hoptvinnat pappersband) och lirkade i kottarna där.

(null)

(null)

Gör små blickfång lite här och där. Ett granskott i vas får pryda den här platsen.

(null)

Jag har alldeles nyligen kommit hem från Stockholm, sista resan dit för det här året. Vi hade riktigt bra dagar. Bland annat fick vi hjälp att analysera våra resultat av ett personlighetstest som mäter drivkrafter. Det heter profile dynamics. Intressant tycker jag. Varje gång jag gör sådana tester visar de en liknande bild, Det övertygar mig om att tro att de faktiskt säger något om oss.

Vi var på Skansen och återupplevde hur det var i Sverige för ungefär 100-200 år sedan. Så duktiga berättare som tog med oss på en resa tillbaka i tiden. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sedan var vi även på julbord på restaurang Solliden som finns på Skansen. Väldans fint och gott.

(null)

Utsikten därifrån, åt ena hållet. Och just då kom Birka in från Finland.
(null)

Lite mer juligt med snö i Stockholm jämfört med hemma. Men det töade lite där också.

(null)

Strosade runt i skansenbutikerna och vi köpte en julklappsbok till vår chef. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Sen tog vi oss till stan och avslutade med en fika på Sturekatten. 

(null)

Hoppas att du har det bra och släpper julstressen, det kan vara mycket en vill göra inför jul men det sitter i huvudet. Vi behöver tänka om. Allt blir bra!

Kram Mirella




Kommentera här: