Året som gick och året som kommer

Det har varit ett utmanande och händelserikt år på många plan. Både privat och yrkesmässigt. Jag väljer att skriva om det sista den här gången. 

Jag startade upp Homestyleväst på vårkanten 2018. Det visade sig vara ett givande beslut på många plan. Du hittar kontot på  instagram om du vill följa med där. En av anledningarna till beslutet var att jag kände så starkt att jag ville ha möjlighet att jobba på annat sätt också, med helt andra saker än mitt huvudsakliga arbete. Jag har ett mycket givande arbete inom HR men saknade det estetiska och kreativa.

Summerar med ett axplock foton från stylingarna som varit i lägenheter, fritidshus och villor. 

(null)

(null)

(null)

Jag har verkligen fått utlopp för kreativiteten under året som gått och så har jag jobbat hårt på ett positivt sätt. Både fysiskt och mentalt. Det gäller ju att komma fram till att det här är -good enough- för varje styling. Annars blir man aldrig klar. Och allt fysiskt arbete. Det blir många vändor upp och ner för trappor med stylingmaterial, turer till lagret, packa bilen osv. Tänk på inredningen i ett sovrum, bara en sån sak som sängen. Sängkläder, överkast, kuddar mm, det blir ett stort lass och man behöver dela upp det. Det hela handlar alltså mycket lite om att fluffa kuddar och sätta dit blommor kan man säga.

Nu i efterhand när jag tittar igenom de bilder jag sparat kan jag reflektera över dem och se hur jag kunde förfinat delar och gjort dem ännu bättre. Lärorikt och nödvändigt med denna reflektion.

Eftersom varje bostad är unik får jag klura på hur jag ska lyfta just den bostaden så den blir inbjudande för den tänkta köparen/målgruppen.
Så spännande att kunna använda kunskaperna i beteendevetenskap inom det här området, både i kundkontakterna och i stylingen.

Ett av de större jobben var ett fritidshus i Espevik. Här skulle fyra rum och kök inredas. Två uteplatser och en gäststuga. 

(null)

Ett annat var en stor villa på södra näs. Den såldes senare till riktigt bra pris.

(null)

Nyårsafton idag och jag har sedan länge slutat att avge nyårslöften. Men däremot har jag fått möjlighet att gå till en coach. Här kommer jag kunna vända och vrida på några frågor jag har för att kunna definiera och sätta mål. En investering i mig själv. 

I december blev jag kontaktad av en tidigare kund som jag hade gjort en styling för. Han ville få hjälp att inreda sin lägenhet i Göteborg. Så himla kul och det är ett helt annat sätt att tänka på och arbeta med. Slutresultatet kommer jag visa framöver. 

Jag har lite idéer hur jag ska utveckla arbetet med inredning också, det finns flera vägar att gå inom området. En del är svårare att komma in på men desto mer spännande då ju. 

Jag tog några nya kontakter också under 2018, och det är en bit jag tänker jobba mer med för det är ju både givande och inspirerande. 

2019 är välkommet och jag ser med tillförsikt fram emot vad året har att erbjuda. 

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig som stannar till här hos mig!

Kram Mirella


Kommentera här: