Uteplatsen växer fram

(null)

Vid den här tiden på året kommer alltid suget att fixa till uteplatsen förstås. Det blir ett extra rum som används flitigt vår och sommarmånaderna. Så här ser den ut nu. 

(null)

Jag hade klurat på vad vi skulle ha för möblemang i år. Visste bara att jag ville ha kvar den gamla träsoffan. Lyckligtvis har vi tak över uteplatsen och väggar på sidorna, den är därför väldigt skyddad från regn. Det gör valet mycket enklare. Sen har vi den lilla detaljen att det ska vara bekväma möbler också. Inte lika lätt. 

(null)

När jag därför sprang på de här två rottingfåtöljerna på second hand tvekade jag inte. De är riktigt bekväma och det var ett krav från mannen i huset. Jag har nu beställt dynor och kuddar till både soffan och fotöljerna. Jag beställde  från ellos den havregula dynan med sammetsöverdrag blev det till soffan och likadana dynor till fotöljerna. Det blir en neutral men fin bas, sedan kompletterar jag med mönster i lösa kuddar om jag har lust. 

(null)

De två piedestalerna i bambu hittade jag också för ett litet tag sedan. Drinkvagnen som också är i bambu hade jag sedan innan. 

(null)

Mattan på altangolvet har legat i köket tidigare. Den passar fint till möblerna. 

(null)

(null)

Örter och pelargoner bor också här ute nu, det är växterna som gör det ombonat tycker jag. 

(null)

Mannen har sagt upp sig från sitt jobb och fick planteringen med penséer i den fina krukan där. 

Jag har lite fler idéer som jag delar med mig av vid ett annat tillfälle. 

Kram Mirella



Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

skriven

Oj, så fint ni har det!

Svar: Tack, du är så go! Ha en härlig helg!
Mirella

Kommentera här: