Vad ska man hitta på?

...eller rättare sagt vad jag hittade på när jag fick en egen stund på några timmar. Jo, jag fick feber. Såpass att jag fick lägga mig och ta ipren.

Det här med "egen tid" diskuteras ju ibland. En del menar att de behöver egen tid. Andra menar att det nästan är egoistiskt. Särskilt om man har barn. Jag vet att jag har behov av egen tid, ganska stort behov också. Jag tycker inte att det är egoistiskt att ta hänsyn till sig själv. 

Snarare tycker jag att det är sunt. Och framförallt tycker jag att var och en ska göra det som känns rätt för en själv men såklart med hänsyn till ev familj mm. Jag tror att först då kan vi vara vårt bästa jag och räcka även för andra. Nog om det. 

Nu vad jag hann göra innan febern slog till. Ett av linneöverdagen på soffan behövde tvättas så jag la på två filtar eller överkast på soffan och dagbädden. Hittade dem på second hand förstås, de är från indiska och i fint skick. Insåg när jag lagt på dem att de har liknande färg som sjukhus filtarna...men de duger väl som ombyte.

Jag plockade några blommor från hortensian som börjat skifta i brunrosa ton och ställde dem i en bubblig vas. Jättefin är den tycker jag. 

Mer från second hand är dessa två mindre tavlor, bla Mona-Lisa. Kändes som ett måste att ha hem henne. Och tavlan med flickan i grönt är så härlig. Hittade även gamla schack och spelpjäser. Säg vad man inte kan hitta där. 

Men sen blev det alltså soffan utom en kort sväng för att hämta sonen på kalas. Hoppas du har en härlig lördag ✨

Kommentera här: