Lördagsmys

En särskilt efterlängtad lördag var det den här veckan. Det har varit mycket överallt så lite relax och göra sånt en gillar stod på agendan. Eller fast gillar, jag rensade ju skåp. Men det behövs igen. Hittade en ljuskrona i mässing som jag satte upp i sovrummet. Det börjar komma in lite mer färg där.

Emellan rensandet läste jag Ida Magntorns bok, ett hem med omtanke. Har inte kommit så långt än men flera smarta tips har jag fått med mig. Den är lugnande på nåt vis. Ingen inredningshets bara omtanke. Och fantastiska gamla miljöer.

Jag tog en tur till Träslövs trädgård det är så skönt att gå omkring där. Två krukor ljung tog jag med hem till altanen. 

Hemma i vardagsrummet har en glaskupa kommit upp och nya färger har hittat även hit. Den guldbruna kudden är från Jakobsdal och den blekt rosa från Madame Stoltz. Tavlan är från second hand. Snart kommer soffan få nya sofföverdrag i sammet men det får jag återkomma till. 

På kvällen åt vi middag och här är några bilder från bordet, predinner. Iallafall blev det en lite lyxigare köttfärssås idag. Hoppas du haft en fin lördag!

Kommentarer:

1 Mittskogshägna:

skriven

Boken "Ett hem med omtanke" låter ju som en underbar bok. Den ska jag nog ta och införskaffa :-)

Svar: Det tycker jag, du kommer gilla den, är säker på det!
Mirella

Kommentera här: