Terass

Jag har börjat planera och greja på vår terass uppe. Jag valde vågö från ikea eftersom jag tycker de är både snygga och sköna. De tål att stå ute utan att bli förstörda vilket är perfekt eftersom vi inte har tak däruppe. 

Ryggkuddarna heter grenö och är också köpta på Ikea. Vi har ett metallbord sedan tidigare som jag måste borra små hål i så vattnet kan rinna undan. Jag fick lite fina råd på instagram om växter att ha i krukorna där uppe, de ska tåla sol hela dagen. 

Tipsen var bl.a olika prydnadsgräs men också vissa palmträd och olivträd. Själv tänkte jag på bambu som kan fungera. Åkte en tur till Träslövsträdgård och spanade lite. 

Så roligt att strosa omkring där och bli inspirerad. Jag fastnade tillslut för ett prydnadsgräs som jag ska plantera i krukorna. Tror det blir fint. 

I förrgår tog jag några bilder från terassen efter regnet, vilka färger 🌅

Kommentera här: