Vilda blommor

Jag plockar vilda blommor på våren och sommaren. Favoriter för iår är blommor och blad med långt spretigt växtsätt som tex vildkaprifol.   Men även den där lila ärtväxten vad den nu heter. Jag plockar förstås annat också, egentligen det som finns och så lägger jag ibland till lite rosor från trädgården. 

Men just de där långa spretiga blommorna är så fina i buketter. Sen fyller jag vaser och går och ställer ut dem i huset. Jag tycker att det sätter lite guldkant på tillvaron liksom. 

Det händer ju att det blir lite bilder. Sedan jag upptäckte hur mycket bilder ger mig tar jag de tillfällen som ges att fotografera. Hela tiden lär man sig något nytt. Men jag har fortfarande inte läst någon instruktionsbok för kameran. Det vore ju bra att göra det. Nån gång. 

Jag tål inte alla blommor för jag är allergisk, vissa fungerar ett litet tag men det brukar sluta med att de flyttar ut på altanen. Det går ju fint att njuta av dem där också nu när vi är ute mycket. Nyss avslutade vi lite grill på altanen. Hoppas att du har en fin lördagskväll!

Kommentera här: