Utflykt

De här regniga dagarna är det ju kul att göra små utflykter. Vi har ju några ställen att välja på i Varbergstrakten. Idag hittade jag en ny liten pärla i närheten av Tvååker utanför Varberg.  Det heter Hermanslycke och är ett våffelcafe med lite loppis och hantverk. Man kan även rida på ponny och klappa lite smådjur. För dagen fanns det kattungar. 

Jag åkte först till Tvååker If's söndagsloppis som har öppet 14-16 på söndagar hela sommaren. Lite småfynd blev det som alltid, bla några figurer/byster. Här har vi afrodite som tog en plats i köket.

Dessvärre hade jag inte med kameran och tog endast några bilder med mobilen. Våfflan var förstås superb och caféet låg i en liten annan gammal byggnad på gården. Vid vackert väder sitter man gärna ute i trädgården med sädesfälten som granne. Och intill betar ponnyerna. 

Inne i loppisen fanns både lite smått, kläder och hantverk, bland annat ekologiska tvålar som doftade himmelskt. Det blev inget köp utom en liten gammal ljusstake i silver, sådär smutsig silver om du förstår hur jag menar. 

Ovanför är ett par interiörbilder, sådär gammal men fin lada liksom en sån som jag villhöver.

På vägen hem svängde jag förbi Träslövsläge och åkte ner till havet. Älskar havet ju. Man blir aldrig besviken om man säger så 💙

Nära strandkanten fanns gamla rosbuskar där rosorna höll på att vissna. Några blommor fick följa med hem i fickan. De doftade ljuvligt. Tack för titten. Jag uppdaterar oftare nu under semestern🌸

Kommentera här: