Dramatik och grejer

Lite av allt blev det idag. Jag hade några timmar själv på dagen. Men jag börjar väl med dramatiken i käringhålan, ett av nakenbaden för damer i Varberg. Var där ett par timmar idag. Så nära att ta sig ner dit från stan, helt perfekt. Och för den som glömt badkläder är det så smidigt.

Nu hade inte jag det, men ändå. Flera damer solade och badade nakna när det blev lite tumultartat. Några turister som inte visste om detta, det är verkligen förståeligt för det är så dåligt skyltat, kommer ner i godan ro. 

Varpå ett par av damerna ställer sig upp och ropar att det är för damer. De går då iväg. Historien hinner upprepa sig tre gånger under de två timmar jag var där. Känns ju direkt ogästvänligt att ha det så. Så kan vi ju inte ha det i turiststaden Varberg. Nä, bort med det, eller så får det ju skyltas bättre. 

Innan kärringhålan var jag på Rensa Ut som drivs av Eva-Lena, så fin loppis hon har, helt omöjligt att åka därifrån tomhänt ju. Du hittar henne på @rensaut på instagram. Hon har öppet onsdagar mellan 13-17 nu i sommar. Väl värt ett eller flera besök.  Hittade det här nedanför idag👌🏻

Men en måste ju rensa lite när en handlar så då åkte lite grejer ut på min bloppis @garaget.se på instagram. Kika gärna in där😊 Här är några av sakerna.

Påväg till bilen från käringhålan gick jag förbi det här lilla stället. Det ligger precis mittemot spökitetsparken i backen. Det är öppet några veckor till. 

Hann också med lite sommar på strå innan jag åkte hem till familjen. Hoppas att din dag varit fin och att solen värmt ☀️

Kommentera här: