Under trappan

Jag har funderat länge på vad vi ska ha under vår trappa. Vi har haft flera olika tillfälliga lösningar. När sonen var mindre hade vi sittvagnen där, ett tag bodde leksakerna där i olika korgar. En annan gång var det en affär som jag hade  fixat till honom. Sedan massa olika inredningsvarianter. 

Det finns ju fiffiga lösningar att hitta just till utrymmet under trappan, men de flesta jag har sett innebär att man bygger igen. Det vill inte vi göra för den öppna trappan släpper igenom värdefullt ljus. 

Så en dag när jag var på min favorit second hand såg jag det smala högskåpet för 200 kr. Det är Ikea hemnes och ordinarie pris är 799, ett bra pris. Jag köpte skåpet och ställde det där trappan är högst. Några veckor senare hittade jag sen avlastningsbordet. Det gav jag 175 kr för. Det är samma serie och lustigt nog var det samma färg. Finns alltså på Ikea för 1295. 

Jag tapetserade inne i höga hyllan och även på ett par lådor som nu står i den lägre hyllan. 

Här kommer bilder från resultatet. Håll till godo, jag har visst fotat på årets mörkaste dag! 

(null)

(null)

(null)

Nu på eftermiddagen satte jag dit en ljusslinga och det blev lite mysigt faktiskt. 

(null)

Så, det var vår lösning till utrymmet under trappan, kanske någon annan har nytta av det här tipset. 

Ta det lugnt i julstöket, kram!



Kommentera här: