Vykort fr Skellefteå

Har du varit i Skellefteå? Här kommer liksom ett digitalt litet vykort därifrån. Jag fick möjligheten att åka dit igår via jobbet. Från att ha varit en person som knappt vågade låna firmabilen på förra jobbet har jag blivit en person som reser i det här arbetet, rätt obehindrat numera.  

Riktigt roligt och lite jobbigt ibland förstås. Syftet var ett viktigt möte i allafall, det blev också ett bra möte. Dagen startade tidigt, körde hemifrån halv sex för att ta mig upp till Landvetter. Fick skynda mig och bara parkera bilen i första bästa p-hus och sen springa till planet som skulle ta mig till Arlanda. 

Väl på Arlanda landade vi senare än beräknat och jag möttes av final call  for Skellefteå. Sprang igen😅Vi var framme i Skellefteå vid 10.30 tiden och jag tog en flygbuss in till de centrala delarna. Bland det första jag såg var Skellefte älv som rinner genom staden, så fint! 

Längs med älvens kant fanns ett par restauranger och konferensanläggningar. Jag tog lunch här och valde rödspätta, mums. 

Sedan gick jag runt och kikade lite, tog en kaffe på bryggan och lite jobbsamtal emellanåt. 

Jag hittade en inredningsbutik som bland annat hade snygga skinnpuffar för tvåtusen kr styck! Lite annat mot den jag hittade för 120kr. Visst är de riktigt fina, men jag är så nöjd med min. 

Jag hittade fina planteringar och tog några blombilder. Något jag särskilt tänkte på var att det var väldigt rent på gatorna och välskött. En trevlig stad som jag är glad att jag sett. Hjälpsamma människor och jag fick ett gott intryck, kul!

Sedan var det dags att leta upp platsen för mötet. När mötet var över var det dags att börja dra sig tillbaka mot Skellefteå flygplats, en väldigt liten flygplats, och påbörja den långa resan hem igen. Byta flyg på Arlanda och sedan på Landvetter leta efter en bil som var spårlöst försvunnen. 

Känslan när man går där i p-huset och känner sig dum. Rad upp och rad ner, för att tillslut inse att det är fel p-hus🤣Jaja jag kom ju hem tillslut vid 21 tiden, 15 timmar senare, då var jag rätt mör. Skönt att krypa ner i sängen. Bilderna är tagna med mobilen, då syftet inte var sightseeing. 

Kommentarer:

1 Mittskogshägna:

skriven

Men så kul att få se Skellefteå via dina ögon :-) Där bodde jag och min man våra första år som gifta och nu bor vi ungefär sju mil där i från (alltså alldeles strax intill om man ser på saken ur ett norrländskt synsätt ;-) ) Kram /Petra

Svar: Åh är du därifrån, ja riktigt nära då ju, vet det där med hur man ser på avstånden:) kram på dig
Mirella

Kommentera här: