Lördagsbestyr

Det här med att städa, finns det något tråkigare? Jag har städat så mycket i mina dar när jag för många år sedan arbetade i hemtjänsten under en längre tid, så det räcker och blir över tror jag. Sen är det ju underbart när det är gjort. Endel av lördagen skulle i allafall handla om det.

Men först en liten kik i trädgården. I rabatten hade ytterligare en ros slagit ut, den brukar inte vara så sen och någon enstaka ros brukar det bli. I sommar har det kommit någon då och då. Den fick komma in och jag sniffade på den, doftar underbart. Sedan blev det en loppistur.

En slags lördagsnöje då alla har öppet då. Jag hittade en plåtstol i fin form som fick stå i nya hörnan uppe. 

Jag hittade även två tavlor från Nils Dardel, här under är den ena, så fin. En gammal rund spegel fick också följa med och jag satte den ovanför den lilla byrån med marmorskiva. Även keramikvaserna kom med hem. Den som går i gulbrunt kommer passa fint i vardagsrummet senare med några favoritkuddar fr Artilleriet. 

Sen var det dags att ta tag i städningen, ja det går ju rätt bra bara man sätter igång. Sen kan man göra roligare saker. Ändrade lite i hörnan där uppe. Så här blev resultatet. Det går att göra om med så enkla medel. 

Vi avslutade kvällen med att äta kräftor. Det godaste jag vet. Alla tycker om det här hemma också och som vi njöt. Hoppas din lördag varit fin. 

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Din klänning är ju helt underbar. Får mab fråga vart dwn kommer ifrån?

Svar: Tack, den har jag haft ett bra tag, den är från Indiska 🌺
Mirella

Kommentera här: