Påskpynt

Vi börjar så smått med lite påskpynt, men det är trögt. Fredagens tragedi ligger som en tyngd över allt och kommer så göra en längre tid. Glädjen vill av naturliga skäl inte riktigt infinna sig. Men samtidigt känner jag hopp när jag ser vad vi kan åstadkomma under sådana här omständigheter ❤

Så vi försöker pynta lite och leva vidare liksom. Vara tacksamma för vad vi har, det måste vi ju.

Jag och sonen plockade ris som först hamnade i köket men sen fick det flytta till vardagsrummet, det blev som en liten påskhörna. Idag efter lunchen blev jag enormt sötsugen och hittade de där marsipankycklingarna som vi skulle dekorera efterrätten med på påskafton. 

Alltså de där som jag sagt till sonen att han inte fick röra....så då gick det såhär🐣☕️ Hur ska en kunna låta bli. Jag har inte berättat det, jag smyger nog till affären och köper nya🙊 Kram från mig💛

Kommentera här: