Julförberedelser

Ett litet tips! Jag började för ett tag sedan samla på mig små glöggmuggar i glas fr loppisar jag besöker och även små teskedar. Att de är olika gör det bara mer trevligt tycker jag. De ska användas när vi har glöggmys nu framöver. Samlade på ett fat tycker jag att det blir så fint.

Såhär blev den egengjorda granolan förresten. God blev den också, särskilt till lite fetare turkisk youghurt. När jag reser i jobbet så brukar det bjudas på frukost på flyget och då är det alltid just fet yoghurt, lite lite sylt i botten och granola till, allt ekologiskt förstås och så gott!

Jag gick en liten rundvandring hemma i helgen och inspekterade om vi hade nån jul här. Konstaterade att det är stjärnornas år, jag tycker verkligen om just stjärnor. I övrigt är det inte så mycket mer, men om resterande i familjen får som de vill kommer snart allt gammalt julpynt fram.

Roligt nog har fikonträdet som tappade alla blad för ett tag sedan (de ska ha viloperioder) nu nya riktigt stora blad. Ska bli spännande att se om den klarar vintern inne hos oss.

Ha en fin kväll och på återseende💚

Kommentera här: