Livet som frilansare

(null)
Hur sammanfattar man egentligen två månader som egen? Jag vet inte, men tänkte göra ett försök. Corona slog till med full kraft precis när jag gick från jobbet. Sämre förutsättningar kan man knappast få. Många tvingas se hur de förlorar sina jobb då företag tvingas varsla anställda. Vissa branscher drabbas tidigt såsom besöksnäringen, hotell, restauranger, researrangörer mm. Ingen vet ju idag hur det blir framöver. Det enda vi kan vara säkra på är att allt kommer förändras.

Mitt i detta blir jag min egen chef...
Min första dag som egen startade ändå väldigt bra, Atta & Maja på Studion kontaktade mig då de behövde förstärkning några dagar. Blev så himla glad och sa ja, fortare än kvickt!
(null)

(null)
Vi jobbade med ett fantastiskt hus i Björlanda för erikolsson Tjejerna hade planerat allt så fint.
(null)
Jag fixade bland annat det här barnrummet. 
(null)
Superproffsiga och drivna tjejer, både ägarna och stylisterna som jobbar för dem. Kände att jag lärde mig mycket på bara några dagar och är så tacksam!
Ett par dagar var jag med de andra två stylisterna, Natascha & Gabriella och jobbade i det här huset.
(null)
Här var det mesta bortflyttat av ägarnas möbler. 
(null)
Barnrum *2
(null)
Det blev riktigt långa dagar för mig som körde till Göteborg, åkte hemifrån runt 7.30 och var hemma igen ca 18.30. 
Jag har gjort sju stylingkonsultationer under den här tiden varav tre lett vidare till stylingar. Jag tänkte visa lite från dem här. 
Här är moodboarden jag gjorde till den första stylingen, ett sätt att se vilken stil jag ville arbeta med och även visa kunden.
(null)
(null)
In action, med lite extra hjälp av femtiofemplus borra i betong är inte min starkaste sida.
(null)
Matplats och vardagsrum efter. 
(null)
Före styling
Till min hjälp i det här huset hade jag Birgitta på vidacoach & konsult Birgitta arbetar som livscoach men är också välutbildad inom Feng Shui, något hon fått ihop till en riktigt bra helhet. Vi trixade med bordets placering bland annat och jobbade parallellt med styling och inslag av Feng Shui, de är inte helt enkla att kombinera men ger ett bra resultat när man lyckas. För som jag tänker är styling en sak, att ta fram det bästa av bostaden och bilder som ska locka spekulanter, men lika viktigt är det att bostaden har harmoni när spekulanterna väl tittar på objektet.
(null)

(null)
Utgång till poolområdet.
(null)
Sovrum efter styling
(null)
Sovrum före styling
En utmaning var att trolla bort fasadens vassa hörn när man kommer till huset samt att leda besökarna till rätt dörr. Det gjorde vi genom att jobba med placeringen av cafesetet.
(null)
Nu tror jag att jag får dela upp mitt inlägg så fortsätter imorgon med ett nytt blogginlägg. 

Ha det så fint sålänge <3




Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Låter som en bra start och fint blev det.

Svar: Tusen tack! Ja, det blev en bra start om än turbulent.
Mirella

Kommentera här: