Påsken

Sköna lediga påskdagar så välkommet. Vi firade påskafton hemma med familjen, Ulf, Felix, Alicia o Alex och jag. Här kommer en liten bildkavalkad från det. 

(null)

Att duka och fixa är mitt roligaste så det fokuserar jag på och som vanligt står mannen i köket. 

(null)

Jag hittade de där fina små mässingsbägarna för ett litet tag sen och provade om de fungerar som äggkoppar, och de gjorde de ju. 

(null)


(null)

Enkelt men mysigt och som en vårhyllning blev dukningen. 

(null)

(null)

Klassisk påskmat med sill, ägg och favoriten västerbottenostpaj. Vi hade även kyckling och köttbullar. 

(null)

(null)

Desserten var inte instagramvänlig enligt mannen men han sa inget om bloggen så. Han hade gjort rulltårta som han skar i skivor och toppade med grädde, bär och små chokladbitar, supergod var den. 

(null)

(null)

Jag hade på mig en ny favoritkjol från H&M, tänkte länka till den men hittar den inte längre på hemsidan. Den är i tunt lite transparant övertyg som är sytt omlott och ett knytskärp. Underkjolen är kortare och så är det resår i midjan. Så skön och fin. 

(null)

De kollar och gissar musikvideos, blir full i skratt av kroppsspråket hos dottern och hennes sambo till höger... 

(null)

(null)

Vi fick ett fint påskägg med en bild på den lilla bebisen som de hade plastat in, helt overkligt är det och alldeles underbart🖤 

Hoppas din påsk är vilsam och fin! 

Kram M




Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

skriven

Måste säga att din dukning ser helt fantastisk ut!

Svar: Men så roligt, tack snälla!!
Mirella

Kommentera här: