Små fynd

På loppis och second kan man ju hitta mycket fint. Senast fann jag det här nedan🍃

Sedan innan hade jag hittat tre träkulor och ett keramiklöv. De små träkulorna kommer från mindre glaskaraffer och har suttit längst upp som kork. Idag fick jag veta att det är ciakeramik som tillverkat fikonlöven. Hon håller till i Gödestad utanför Varberg. 

Du kan också hitta henne under @ciakeramik på instagram. Den stora keramikfisken ska få komma upp på väggen vid matplatsen. Penslarna och pappersetiketterna liksom papperspåsarna fick komma till pysselrummet. 

En annan sak som jag tittar efter på loppis är färger, ibland har jag tur och hittar färska olje- eller akrylfärger. Så kul att sitta och kladda lite när andan faller på och så tycker jag att det ser inspirerande ut faktiskt. 

Den guldiga lilla kroken satte jag upp på en vägg och där hänger favoritsmycket lättillgängligt🕊

Dubbelkroken med två träkulor hamnade också i pysselrummet. Fikonträdet jag köpte i våras tappade alla blad när vi var på Gotland men nu kommer det med full kraft igen. Älskar dessa växter. Ha en finfin dag 💚

Kommentera här: