Fynd

Jag har varit på second hand igen, älskar't. Hittade som vanligt en del finheter. Men jag väljer bara sånt som jag verkligen vill ha och har plats för. Eller det är i allafall vad jag inbillar mig, vet inte om familjen håller med. Iallafall så stod det här lilla bordet där, ett sängbord. 

Om det kommer vara sängbord här vet jag inte ännu. Så fint lagom slitet tycker jag, kan hända har det alltid varit så, för mig spelar det ingen roll, jag tycker om det ändå. Den bruna glasflaskan som står ovanpå hittade jag häromdagen. Det står Stockholm tryckt i glaset. Lite kvistar i från en blommande buske passar fint till. 

Den här linwarpen ovanför kan vara ett av de konstigaste inköpen jag gjort. Men jag känner ändå på mig att jag kommer få användning för den. 

En vacker linneduk med tofsar eller flätor fick följa med förstås, den passar utmärkt till ett nytt draperi vid matplatsen. 

Jag fann också en mindre ljusblå stol med lite skav till sonen💎Den får stå i vardagsrummet eftersom han ofta leker där. Ovanpå skåpet står förvaringslådor i blå toner som jag också hittat och ett par av de blå glasvaserna. Även den runda spegeln på skåpet är ett fynd.

Sist men inte minst en gammal kamera som får stå och bara vara en finhet och ett blickfång. 

Jag har sagt det förut och säger det gärna igen. Att blanda gammalt och nytt och låta saker få nya användningsområden är så roligt och du får på köpet något unikt. Hoppas ni gillar det 💙

Kommentera här: