Enkel julkrans & pynt i köket

(null)
Köket är nypyntat till advent. Igår hängde jag upp en ljusslinga och ramade in fönstret till vänster. Det blev såhär.
(null)
(null)
Tycker att det blev så mysigt!
(null)
Snöblomman fick flytta till köksfönstret som är vårt största fönster. 
(null)
Den fyndade adventsstjärnan satte jag i vardagsrummet på hyllan bakom soffan. Den är verkligen pampig.
(null)
Julens favoritblommor för mig är amaryllis, i snitt inte i kruka. De är väl för fina. Där står ljusstaken som fyndades innan advent, nu med första ljuset tänt.
(null)
Nu kommer den enklaste julkransen man kan göra. Häng med. 
(null)
Jag knipsade små kvistar av vår enorma tuija. Tog ståltråd som jag först virade till stomme. Rekommenderar lite stadigare ståltråd än jag använde här. Den här ska ligga på ett bord så då gör det inget om den är mjukare. Sedan lägger man bara kvist på kvist och virar runt med den gröna ståltråden. Maxtid 15 minuter. 
(null)
Klar!
(null)
Pyssla på nu!

Kram Mirella

Kommentera här: