Veckan som gick innebar jobb

(null)

Det var några dagar sen senaste blogginlägget. Det har verkligen varit fullt upp. Förra helgen var det styling av en mycket fin villa här i Varberg. Inlägg om det kommer senare när bilderna är klara. Kvällarna fram till i onsdags gick åt till förberedelser av en lägenhetsstyling. Den var en utmaning men jag fick nog ihop det tillslut. Jag planerade att göra om en riktigt gammal stil till en modern retro. 

Här under kommer en förebild av vardagsrummet.

(null)

Det var ett tag sedan själva konsultationen och jag fick studera de bilder jag hade tagit rätt noga. Jag visste att jag ville behålla Malmstens möblemanget och en gammal träsoffa med gult vackert tyg. Den står i andra ändan av rummet. 

För att ta upp det gula använde jag bla en vas och ett fotoprint från artyswede printet heter break of sun.

(null)

Började som ovan men landade tillslut såhär; 

(null)

(null)

(null)

Jag var ute efter en lugn miljö och tog bort gardiner och stänger till dem. Bostaden har ett djup i fönstren och fina fönsterbänkar som gärna fick komma fram mer. Den gröna gamla mattan byttes ut till en ljus ullmatta (bild 1 och 2).

(null)

Den ena balkongen hade ett snyggt bord och stolar och jag gjorde det enkelt men stilrent med vitt porslin och strån i vas. Sedan hann jag inte ta fler foton, men det ska bli roligt att se fotografens senare. 

Igår morse åkte jag till Stockholm på jobb med teammöte bland annat. Alltid lika kul att träffa kollegorna. Landade senare på eftermiddagen på hotellrummet. Känner mig hemma här nu. 

(null)

(null)

Upptäckte att jag hade packat ner blå kläder och matchade hotellrummet. Läste min nyinköpta tidning och gick en sväng i Mall of Scandinavia. Obligatoriskt att besöka Room och titta på Habitats produkter. 

(null)

Sen blev det sängen och somna tidigt. 
Snabb frukost på morgonen hanns också med. Hur fina är inte de här stolarna?

(null)

Nu har jag landat hemma igen och ser fram emot en ledig helg!

Kram från mig/
Mirella

Kommentera här: