Överraskningen

Hur sammanfattar man en perfekt dag egentligen. När orden och bilderna inte räcker. Jag gör ett försök i allafall.

I tisdags kväll tog jag tåget upp till min syster i Borås. Jag fyller år snart och hon hade ordnat en liten överraskning. Jag hade fått order om att raka benen och ta med mössa, haha. Där dribblade hon bort mig helt. 

(null)

Kom fram tillslut och vi tog prosecco i deras trädgård. Den är väldigt fin och uppbyggd enligt feng shui, inga raka kanter någonstans trots att tomten är rektangulär. Den är även lättskött och passar dem perfekt.

(null)

Sen bjöds det på högrevsburgare med briochebröd och tryffelmajonäs. Jag behöver nog inte säga hur gott det var.

(null)

(null)

Några timmar hann vi tillbringa ihop och sen gick vi och lade oss. 
På morgonen vaknade jag till ett tomt hus där frukosten var uppdukad och en ögonbindel låg brevid. 

Jag strosade runt lite, bläddrade i en bok och drack kaffe. 

(null)

Och så funderade jag över vad jag skulle ta på mig. Hade med mig hela tre alternativ men fastnade tillslut för det mest färgglada plagget, en klänning med stora blommor på.

(null)

Sedan kom hon hem, den där fina systern jag har turen att få ha. 

Vi körde iväg, jag fick inte titta på vissa ställen (säkert där det var skyltat). Sedan stannade vi och hon ledde mig vidare när jag blundade. In hit till salongtjugosex.

(null)

Då fattade jag förstås och jag blev superglad. Jag råkar ha extremt och jag menar verkligen extremt tjockt hår och dessutom är det långt. Det gör att jag drar mig för frisörbesök pinsamt länge. Så lätt att sätta upp håret i tofs liksom. Det här vet hon ju såklart, så den bästa överraskningen och presenten jag kan få. 

(null)

Ovanför, förebilden. 

(null)

In progress, botten, slingor, klippning och sista fixet. Så grymt duktig frisör är Johanna som också äger salongen. Det en annan frisör gör på fem timmar, gjorde hon på två och en halv timme. 

(null)

Här ovanför är en efterbild, och jag säger ärligt att jag aldrig varit så fin i håret. 

(null)

Sen gick vi över gatan till en butik som heter Leochlanda. Så serviceminded personal och jag fick tillfälle att hälsa på Laila som driver butiken och förstås Buddha som låg utsträckt i värmen mitt i ingången. Så skön, helt obekymrad av oss som klev över honom.

(null)

Sen åkte vi till Almenäsbadet och käkade varsin cesarsallad och toppade med kulglass till efterrätt. Saken var att vi var vrålhungriga vid det laget. 

När vi kom hem till min syster igen hade hennes man köpt de första svenska jordgubbarna. 

(null)

Sen var dags att ta tåget hem för mig. 
Vi hade en sådär alldeles perfekt dag tillsammans och jag är så tacksam. 

Kram Mirella


Kommentarer:

1 emma:

skriven

ser ut som en härlig dag

Svar: Det var det verkligen :)
Mirella

Kommentera här: