Inköp till min verksamhet

En dag i veckan är jag ledig och kan koncentrera mig på min verksamhet under några timmar. Det är guld värt och nödvändigt för att få ihop allt. Idag har jag använt en del av dagen och letat efter produkter som jag kan använda till kommande  stylingar. Överst på listan finns den här 

(null)

(null)

Passar så bra med västkustinfluenserna i Varberg, eller hur! Och boken verkar hur fin som helst och är snygg att titta på. Är det något som gör ett hem levande så är det böcker. Och jag vill styla hem som känns levande, det tror jag på. Tanken är ju att spekulanterna ska få en känsla av att vilja bo i bostaden som visas.

Lampan här nedanför har jag spanat på länge, den hittar du här 

(null)

Och de här droppformade är för fina. Tyget är i ekologisk bomull också, bra. 

(null)

(null)

En nätpåse också från Lampverket, att ha olika saker i när den inte används som shoppingkasse. Blir ett fint blickfång var som helst.

Den här mattan beställde jag idag, den hittas här

(null)

Jag vet att mattor gör mycket för miljön som ska stylas. Samtidigt kan jag inte välja hur tung som helst, jag måste orka bära den. 

De här är också fina! 

(null)

Terracottaurnan är även den från ellos och står på min lista. Perfekt att ställa kvistar i från rådande säsong. Tröttnar man på terracottan sen fungerar det bra att måla den.

(null)

Det här sidebordet från Ikea finns med på min inköpslista, det hittas här

(null)

Och ljusslingan här under som ger ett fint sken, sätter pricken över i på vilken uteplats eller balkong som helst. 

(null)

Sist men absolut inte minst, något som ständigt finns på listan är att fynda secondhand. Miljövänligt, unikt och helt enkelt smart. Idag hittade jag kofferten och två keramiktallrikar från Gefle och Nittsjö keramik.

(null)

Jag blandar således nytt, design, second hand och vintage, faktiskt precis som jag gör när jag inreder vårt hem här hemma. Bara på ett annat sätt och med utgångspunkt från den bostad som ska stylas.

Det var lite från dagens jobb och planering, så himla kul! 

Ha det gott! 
Kram Mirella 
 


Kommentera här: