Kollegor och annat fint

(null)

Det här med att ha kollegor. Såna som pratar samma språk, om du förstår hur jag menar. Jag har det, på distans. Det blir så tydligt när vi ses. Vi är olika, det är inte det. Det handlar snarare om att vi delar liknande erfarenheter och har liknande värderingar. Det är något väldigt välbekant och behagligt med det. Jag skulle nog kunna skriva mycket om värdet i det. Men istället ska jag berätta om min dag. 

Jag startade tidigt hemifrån för att flyga upp till Bromma. Som vanligt var planet fullt och alla skyndade sig till sina jobb, så också jag.

(null)

Vi hade möte med en ny kollega som är i vårt team för ett tag. Chefen var på plats och vi betade av en rad frågor på att-göra-listan. Bra dialoger var det och det känns som vi är på rätt spår. 

(null)

På lunchen gick vi ut och åt på pocket en restaurang med bistrostuk som ligger på Evenemangsgatan.

(null)

Delar några av restaurangens egna bilder här; 

(null)

(null)

(null)

Himla snyggt och fräscht. Maten var vällagad och mycket god. Vi var några som valde fisk och ett par som tog det vegetariska alternativet som var bakad sötpotatis,

Efter maten tog vi kaffe och kaka som ingick i lunchpriset. När man bokat bord här får man sitta i en lugnare avdelning, bra grej.

(null)

Sen överraskade de mig med en jättefin blombukett och ett smycke. Jag fyller visst år snart...Så fina de är som tänkte på det. 

Senare på eftermiddagen var det dags för mig att åka hem. Nu har jag satt buketten i min finaste vintagevas och sitter och beundrar den. 

(null)

Det var ingen vanlig måndag inte!

Hoppas din start på veckan varit fin. 

Kram M

Kommentarer:

1 emma:

skriven

vilka fina blommor!

Svar: Visst Emma🌸
Mirella

Kommentera här: