Tipsiga loppisfynd

(null)

Imorse slog det mig plötsligt vad man kan använda de där fina träringarna eller mormorsringarna till. Servettringar, hur fint som helst.  

(null)

Sedan innan använder jag dem för att hänga upp saker på knopplister.
Bilden nedan har Carina Olander tagit, länkar till hennes blogg. 

(null)

(null)

På bilden ovanför syns ett finfint fynd, det lilla glaserade keramikfatet från Bing & Gröndal, jag hittade elva stycken. Vet inte alls vad de använts till men efter lite klurande kom jag på vad de kan vara trevliga till. Man kan sätta flingsalt på dem, duka med var sitt till varje kuvert. Då kan man kanske sätta en klick smör till brödet eller kanske något tillbehör till måltiden som någon röra. 

Här använde jag dem i en styling i helgen.

(null)

Igår åkte jag och Felix en runda och stannade till på kvarnen eller rensa ut som företaget heter. Det ligger ute på landet en bit från Varberg. 

(null)

(null)
 
Superfint och nu är det påfyllt med massa prylar, utvalt och klart. Fönstren alltså, magi!

Ha en härlig dag nu.

Kram M

Kommentera här: