Pysseldag blev kulörletardag


Jag hade tänkt pyssla idag men visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Så råkade jag se den här bilden hos @billie_and_i på ig och började leta färg istället.

(null)
Foto: billie_and_i
Mer inspo här från Jotun i kulören warm blush. Kanske är det samma som den ovanför.
(null)

Hittade även den här bilden under från broste copenhagen 

(null)

Jag är ju svag för brunt och även rosa. Men en kulör mellan de båda är det jag söker. 
Jag åkte till happyhomes och hade med mig den översta bilden och bad om hjälp. Jag har vunnit en burk med snickerifärg via en tävling på instagram, så kul ju! Det är bara så svårt att hitta exakt det man letar efter. Särskilt som jag inte heller hade med mig glasögon. Har blivit duktigare på att ta med dem, men inte idag alltså. 

Färgkartor; 

(null)

Så jag åkte hem med tre kulörprover och började plocka fram saker jag hade i toner åt det hållet. 

(null)

(null)

(null)

Har inte hittat rätt än men när jag gör det skriver jag lite om det. 

Pysselhörnan är fixad efter att ha agerat tomteverkstad hela december. 

(null)

(null)

Måste visa veckans loppisfynd också som är den här lilla mattan. Så mjuk och mysig. 

(null)

Jag slutar leta färg för tillfället men återkommer som sagt. Ha en trevlig kväll!




Kommentera här: