Gårdagen

 
Jag tillbringade gårdagen med min syster och min mamma. Tänkte tipsa om vad vi åt faktiskt. Jag hade köpt med mig lite från Kvantum. Det blev quinoabiffar, kycklingspett med sweetchili fast eg är visst de med mango godare, och så hade vi grönkålssallad, melon och kvisttomater. Så gott och fräsch mat var det. 

(null)

Efterrätten var inte lika nyttig, smågodis ;)

Jag stannade vid vägkanten och plockade lite blommor som jag hittade. Nån kvist humle och en fjärilslavendelblomma från trädgården fick vara med.

(null)

Saknar att kunna plocka vilda buketter den här sommaren. Jag brukar alltid plocka massor, men aldrig dra upp med rötterna, viktigt.

Här nedanför är en del av vyn från mammas farstu, några rankor vildkaprifol hänger lite som en gardin, fint. 

(null)

Sen gjorde jag ett snabbt stilleben i vardagsrummet. Det blev stilkrockar på ett härligt sätt tycker jag. Varje grej är fin för sig också förstås.

(null)

(null)

Gillar att fokusera på det fina. 

Ha det gott!
Kram Mirella

Kommentera här: