Med risk för att bli tjatig

(null)

Som sagt med risk för att bli tjatig delar jag ett par bilder på min fina (enda) dahlia. Vet att jag beställde café au lait men min är gulvit, efter en snabb googling förstod jag att de kunde vara det också. Men tanken var den som gick mot svagt rosa. Men måste ju berätta om vårt lite tokiga projekt, syns här i bilden ovanför. Vi har satt nät för uteplatsen. Ser verkligen inte klokt ut, men ni förstår ju att katterna älskar det, så värt!

(null)

Ja, dahlian då, hon flyttar runt. Och byter visst vas/kanna. Här nedanför syns den där blomampeln jag fyndade för ett litet tag sedan. Den blev så fin där i vardagsrumsfönstret. 

(null)

(null)

Pelargonerna, en dr Westerlund och en ovanlig sorts pelargon, tror inte på att det är höst än utan fortsätter att vara fina här i köksfönstret. Jag har nog skrivit om det tidigare, men bänkarna här i köket är favoritplatsen, särskilt nu när det är blåsigt och kallare ute och altanen inte lockar lika mycket. 

(null)

Färgerna som jag dras till för närvarande, här ovanför. Grapen var förresten överraskande god för så tidigt på säsongen, tips. 

Kram från mig/
Mirella

Kommentera här: