Två gånger styling

(null)

(null)

Just nu ligger två av de senaste bostäderna jag stylat ute på Hemnet. De är riktigt fina, den ena, en stor tvåa, helt centralt i Varberg och den andra som är en trea på Breared, med vidsträckt utsikt. Tänkte skriva lite om dem och dela ett gäng bilder. Samtliga bilder utom ett par av dem har fotografen Anna tagit. 

Först ut blir Marmorgatan med lägenhet på fjärde våningen. När jag kom till bostaden var det en hel del möbler i olika stilar. Det saknades en röd tråd i inredningen. Här finns två balkonger varav en inglasad. Kök och vardagsrum hänger ihop och här finns också utgångarna till balkongerna.

(null)

Det som kändes viktigt i det här rummet var att hålla inredningen ljus och med endast ett par accentfärger, i det här fallet blev det blått och rost/brunt. 

(null)
Foto av mig

(null)

(null)

(null)

I hallen hängde jag upp ett par tavlor och tog in en lång grön reva av björnbär för att skapa några blickfång. 

(null)

(null)

Master bedroom med överkast i sammet och brända toner. 

(null)

Det mindre sovrummet inreddes till ett barnrum/lekrum som gick i ljusa pasteller.

(null)

Badrummet och toaletten fick naturfärger. 

(null)

(null)

Nästa bostad är en lägenhet på Sveagatan mitt i Varbergs centrum. Också den med två balkonger. Det var väldigt mycket möbler och en gammaldags stil, innan jag gick igenom med säljaren vad som skulle tas bort. 

Den här lägenheten har jag visat lite ifrån tidigare men här kommer några fler bilder. 

(null)

Möblemanget är Carl Malmsten och är riktigt fint. Här inredde jag med beiga toner och svagt gula och gröna accenter. Arbetade även med att få in lite mer moderna detaljer som glasvasen och tavlan över skänken. Men även ljusstakarna på bordet och grässtrån i vasen.

(null)

(null)

Ena balkongen. 

(null)

(null)

Innan kakorna hamnade på fatet.

(null)
Foto av mig

Sovrummet fick dämpad rosa och gulbruna kulörer.

(null)

(null)

Underbart detaljfoto från den fina fönsterbänken i sovrummet.

(null)

Badrummet blev stilrent och enkelt. Finns ingen anledning att ta in massa färg här enligt mig.

(null)

En del av köket och köksdetaljer. 

(null)

(null)

Båda lägenheterna är så fina, var och en på sitt sätt. Så roliga att planera och arbeta med. 

Ha det fint nu!
Kram Mirella

Kommentera här: