Vad jag vill och vad jag inte vill

Idag bjuder jag på ett av våra skitiga fönster. Mest för att skitiga fönster är helt naturligt. Och för att bakom varje vacker bild på tex instagram finns en verklighet. Och den är inte alltid vacker. Jag är absolut inte först att  skriva om det, troligen inte sist heller. 

(null)

Men det känns viktigt för mig att skriva det ändå. För är det något jag inte vill, så är det att bidra till mer press för någon. De allra flesta har nog med att leva och pussla livspussel tror jag. Jag hoppas och tror att det jag visar inte skapar den känslan. Jag gillar vackra saker och miljöer. Jag inspireras också av olika bilder, foto, personer, texter och budskap. Därav följer jag olika typer av konton på instagram, även om merparten anknyter till inredningsområdet. 

Vad jag istället vill göra är att inspirera på ett sätt som känns uppnåbart. Intresset är stort hos mig när det gäller second hand och de allra flesta kan fynda där till vettig peng, om de vill. Sedan blandar jag gärna in nytt. Dels lite egna inköp dels ibland via något samarbete. De sistnämnda har det varit en del diskussion om sista tiden. Att det inte skulle vara äkta. Det är fritt att tycka vad man vill, jag tror dock att de allra flesta väljer vilka samarbeten de gör, så att de kan stå för dem. Balans här är nog bra .

Jag delar också ibland tankar och mer personliga saker, det känns fint. Man kan nog hitta allt möjligt hos mig, både här och på instagram. Mest för att jag går mycket på känsla, det jag i stunden vill dela. 

(null)

Något jag också vill visa är lite från de stylingar jag gör och som är något jag verkligen tycker är roligt. I ett tidigare inlägg har jag skrivit om hur jag gjorde när jag började och hur upplägget ser ut. Hos mig finns ingen prestige, jag delar gärna med mig. Jag är nog sån att jag sporras av utmaningar, blir inspirerad av att se andra uppnå sina drömmar vad det än kan vara och gläds åt det. Det är precis den inspirationen som gjorde att jag tog steget och började med stylingarna. Men även med bloggen här. I dagarna har den förresten varit aktiv i 2år. Det blir i snitt 3-4 inlägg i veckan. Ibland skriver jag på instagram när det finns ett nytt inlägg men ofta skapar jag bara inlägget här. 

Jag har nog glömt en hel del av det jag ville förmedla i det här inlägget men det får vara till en annan gång. 

(null)

Bilden ovanför symboliserar något jag tycker om, och har behov av, en ensam stund i en lugn vrå. Gillar också att få vara kreativ, både privat och i jobb på olika sätt.

Jag är väldigt tacksam för dig som vill följa med och se vad jag hittar på. För hejaropen, hjärtan och fina kommentarer. 

Men nu vill jag gärna veta vad du tycker om? Vad dras du till för typer av konton och inlägg till exempel?

Kram Mirella















Kommentarer:

1 Angelica Wåhlin:

skriven

Ett väldigt bra inlägg, tycker jag! Jag dras till väldigt mycket olika, om jag ska vara ärlig. Det finns så mycket som inspirerar mig :)

Svar: Härligt Angelica, tack för att du skriver<3
Mirella

Kommentera här: