Enkel styling

(null)

Idag hade jag två uppdrag att ta tag i, dels var det att tömma en såld lägenhet dels att göra en mycket enkel styling. 

Började dagen med att åka till lägenheten som skulle stylas. Rekade hur det såg ut och gjorde vissa justeringar. Bäddade om sängar och flyttade bort en del tavlor. Uppdraget var till mkt liten budget så jag visste ungefär vad jag kunde hitta på. Eftersom jag inte hade sett bostaden tidigare, något jag brukar, var jag tvungen att ta beslut där och då hur jag skulle göra för att lyfta den något. 

Sedan var det dags att åka och tömma den sålda bostadsrätten. Säljaren var där och öppnade grinden så jag kunde köra in bilen. Fick också hjälp att plocka ihop all inredning jag satt dit. Så tacksamt och jag tog förstås glatt emot hjälpen. Vi skildes åt och jag tackade för uppdraget. En nöjd kund är ju målet varje gång och den här bostaden såldes otroligt snabbt och till ett bra pris med rejäl vinst. 

Jag åkte ner till ankaret sen och gick en sväng. 

(null)

(null)

(null)

Hittade vad jag letade efter, strån eller vass som växer här och var vid kusten. Plockade med mig en bunt av de finaste för att ha som dekoration till lägenheten som skulle fixas. Plockade även några gröna kvistar och en med röda bär på. 

(null)

Åkte och handlade lite annat i affären sedan såsom kryddor till köket och några kvistar liljor. Hämtade lite av mina inredningsdetaljer också. 

Det gör en del att det finns något grönt blickfång i badrummet så det satte jag i en liten vas på handfatet. Säljaren hade blå detaljer här och jag justerade endast om dem. 

(null)

Sovrummet här nedanför gick jag också igenom, bort med blommigt randigt sängöverkast och jag bäddade istället om med det vita täcket och lade till ett par kuddar. Växten i hörnet stod och skymde köksfönstret så den satte jag här. Gardinkappan tog jag bort och förde längderna till ena sidan av fönstret. Justerade även om befintliga tavlor något  så att de gick i stil med varandra och färgmässigt med kuddarna.

(null)

I köket satte jag förstås kryddorna samt lade till lite av mina köksdetaljer. 

(null)

(null)

Så läcker tapet här från Svenskt tenn och Josef Frank. 

(null)

(null)

Enkel kaffedukning på köksbordet. 

Och slutligen matplatsen i vardagsrummet. Den blev så fin tycker jag med fikusen som blickfång och de skira gardinerna som silar ljuset. 

(null)

Fler bilder hann jag inte ta för sedan var det dags att åka och lämna alla saker på lagret där jag förvarar dem mellan stylingarna. 
Imorgon är det dags för fotografering och jag hoppas nu att fotografen får till några fina bilder efter den enkla stylingen. 

Himla kul dag och jag har längtat efter att få styla då det var ett tag sedan nu. 

Ha en fortsatt fin vecka!

Kram Mirella







Kommentera här: