Det lackar mot jul och finaste tipsen

(null)

Nä det lackar väl inte mot jul riktigt än men mot första advent. Lite julbetonat har kommit in i huset. Dessa pappersdekorationer är köpta på HM home. Fastnade för formerna och färgerna. Julen blir inte röd hos oss. Tanken är att låta höstens varma toner följa med in i julen.

(null)

(null)

Nu hänger de i en kvist på köksbänken, senare byts den nog ut mot tall.

Här kommer ett riktigt fint tips, ber er kika in här hos Linnéa som gjort ett diy av pappersstjärnan snöblomma. Hon är så kreativ och duktig, älskar att hon är så bjussig också. Kolla på dem! Nu kan vi alltså göra våra egna, för de är nog slutsålda överallt.

(null)

Själv har jag inte gjort någon utan satsade på stjärnan Lisa. Den hittar du tex här


(null)

Matplatsen pyntades med en ljuskrona, jag har sänkt den nu för jag tyckte den hängde för högt. Tog även bort grankvistarna som började barra.
Myset ändå!

(null)

Draperiet i sammet är köpt här det hänger på en vajer med gardinnypor, gillar verkligen färgen.

(null)

Ett fintips till är kvarnen som drivs av Eva-Lena länk här där finns handplockat och det är ett finare utbud än loppis trots att allt är återbruk.

(null)

(null)

Jag hittade en perfekt krans där för 245kr. Som hittat kände jag och så bidrar jag samtidigt lite lokalt, gillar.

(null)

Lite vardagsrumsmys också, nu ser det ju oftast inte ut såhär men i allafall.

(null)

Alltså gillar den här tavlan, värmen i den så den får hänga med. 

(null)

(null)

Ha en skön kväll nu!

Kram Mirella

Kommentera här: