Homestyling-bandholtzgatan Varberg

Inlägget kan innehålla reklam för egen verksamhet. 

(null)

Nu finns 4:an på bandholtzgatan i Varberg som jag fick möjlighet att styla, ute via Skandiamäklarna Varberg och på hemnet. 

Ett riktigt roligt projekt. Jag besökte säljarna under ett par timmar en dag för ett par veckor sedan. Vi gick igenom varje rum och jag sa vilka möbler de skulle ta bort. Jag fotograferade också de olika utrymmena för att ha till den senare planeringen. Redan när vi gick runt skissade jag förstås på en enklare plan i huvudet. 

Bilden ovanför är från hallen. Här har jag tonat ner färgerna och bla kompletterat med en knopplist, eftersom det saknades en naturlig avhängnings-plats när man kom in. 

(null)

(null)

(null)

Sovrummet var tidigare ett rum med en stor bokhylla och andra möbler, som man ser här ovanför. Hit flyttades två sängar och rummet inreddes enkelt och med harmoniska färger. Jag valde bort gardiner. Trädet utanför fönstret kommer bli som en tavla när det spricker ut ordentligt.

Vardagsrummet hade också en hel del färger och mycket mer möbler, tavlor och småsaker. Hit flyttades en spegel för att markera och skilja av matplats och soffgrupp och jag tog även bort befintliga mattor och lade en stor ljus matta under soffgruppen.

(null)     

(null)

(null)

Vid matplatsen stod ett vitrinskåp som fick vara kvar och på bordet gjorde jag en dukning.

Köket och matplatsen.

(null)

(null)

Utgång till den inglasade balkongen som piffades för härligt häng. 

(null)


(null)

Lägenheten består av en trea och en etta som slagits ihop. I rummet i ettan inredde jag ett barnrum. 

(null)

(null)
  
Bilden nedanför är från lilla toaletten, det finns två badrum. 

(null)

Samtliga foton är tagna av fotograf Anna Persson. Mäklare är Lena Wide. Mer bilder finns som sagt både på hemnet och hos Skandiamäklarna Varberg. 

Här ville jag visa lite hur jag tänkte när jag stylade lägenheten och använde delar av befintliga möbler. 

Hoppas du tycker det är kul. 

Kram Mirella





Kommentera här: