Malaga~ del 1

(null)

Vi återvänder hit tjugotre år senare. Förra gången två 25 åringar, drygt, som nykära inte kunde vara ifrån varandra. Jag åkte ner för att bo här och läsa spanska under några månader och han kom efter, två månader senare. Det gick liksom inte att vänta. Jag fyller år här, jämnt visst, och vill ta med hela familjen tillbaka. Det där med att fylla femtio år när huvet är kvar på trettiosju är lite märkligt måste jag säga. Men visst är jag tacksam för att jag får fylla år. Kanske har jag blivit lite klokare också. 

Nu har vi alltså återvänt med våra barn, Felix, och Alicia med sambo, snart blir de en liten familj. Här är de i poolen som tillhör hotellet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Vi möts av strålande sol och ett litet mysigt hotell. Välkomnas av en slingrande jasmin i entrén. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Charmigt verkligen! Hotellet heter Hotel Malaga Picasso och ligger i Guadalmar, 30 min med buss utanför Malaga. De bilder jag såg på nätet innan vi reste gör inte det rättvisa. Det är ett välbärgat område. Gatorna kantas av lyxiga hus med järngrindar, prunkande planteringar och vakthundar. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Det är lugnt och stilla sånär som på hundarnas skällande när någon går förbi och lyftande flygplan då vi befinner oss nära flygplatsen. Vi vänjer oss fort. 

(null)

(null)

Jag älskar oliver och som tilltugg till maten får man dem i en liten skål. 

(null)

(null)

Jag och bladen var ju tvungna att förevigas, hihi. Det här är i den stora parken inne i Malaga, ett måste att uppleva!

(null)

(null)

(null)

Tackar för alla fina grattishälsningar på min dag. 

(null)

Idag är jag krasslig och har därför tiden att skriva det här inlägget. Del 2 kommer inom kort, då med mer information och länkar för den som planerar en resa hit. 

Kramar från mig!

Mirella



Kommentarer:

1 Ann-Sophie :

skriven

Ja tänk att ni var där 💕 Härligt att ni åkte tillbaka med familjen 💕 Så fina bilder 🌸☘️💕 Kram

Svar: Tack fina vän, glömmer aldrig heller kortet du hade gjort när vi åkte💕💞
Mirella

Kommentera här: