Olivoljescrub


(null)

Häromdagen blev jag påmind av min syster om den här kroppsscrubben med olivolja som jag läst om tidigare. Hon hade nyligen gjort en och jag blev sugen på att testa själv. 

(null)

Man blandar efter smak, men ett recept som är enkelt att komma ihåg är;
1 dl olivolja (gärna med citron för doften)
2 dl strösocker
Jag toppade med lite färsk krydda, det ser trevligt ut.

(null)

(null)

(null)

Förvaras i kylskåp och håller ca en vecka. Den är säkert uppskattad som gåbort present också i fin burk med etikett.

Olivolja sägs vara bra för huden. 
Testade precis och den blev gott rivig. Jag vågade mig till och med på ansiktet, lite mer försiktigt förstås. Återkommer om jag får massa finnar ;) 
Huden känns väldig skön och len nu och så doftar den svagt av citron. Det här blir nog en återkommande rutin. 

Kram Mirella


Kommentera här: