Lite av varje

(null)

Igår gjorde jag min sista jobbdag innan fyra veckors semester. Så skönt där på sluttampen ändå att känna att nu är det dags. Det lite märkliga är att våren och sommarens värme lurat mig att tro att det är semester mest hela tiden. 

Jag har lärt mig lite nya saker också, den här sista veckan, även om de inte är kopplade till just arbetet. Som till exempel att växten i vasen heter snötörel eller Diamond frost. Jag har också fått erfara sorgen att förlora en kär vän, vår fina Othello. Vi tog honom från ett katthem när han var några månader och hade honom i 15 år. På morgonen den här dagen visste jag direkt att nu var det dags att säga hejdå. Det hela var väldigt odramatiskt och blev fint. Han är kvar hos mig på altanen, även om jag inte ser honom. Men framförallt bär jag med honom i hjärtat. 

(null)

Vi hann med en kortare variant av magsjuka, med pojke som sov i soffan tills det var över. Kära barn. 

(null)

Jag fyndade två mässingsljusstakar, visst är de fina. De fick vara med på lunchen på altanen igår. 

(null)

Just nu förbereder jag söndagens styling som är i Bua. Hela köksbänken är full med inhandlad rekvisita. En dahliaplanta, en fjädersparris, en oregano och ett palettblad som skiftar i brunt.

(null)

(null)

Jag har valt färgerna efter hur jag planerat stylingen, hoppas att jag tänkt rätt. 

Ha en fin helg vad du än hittar på!

Kram Mirella

Kommentera här: