Helgens jobb~ homestaging


(null)

I helgen fick jag utlopp för den kreativa lusten igen då jag skulle styla en bostad på 4 rum och kök. Två uteplatser och en friggebod ingick också i uppdraget. I det här inlägget tänkte jag visa lite bilder från kök och vardagsrum, som hänger ihop rumsligt. Den första bilden här under är mot köket före styling. Ett fint kök helt klart med bänkskivor i sten, inga överskåp och kaminen till höger som man kan njuta av i rummet. 

(null)

Här tänkte jag att jag ville mjuka upp kökets strama linjer och hårda material. Eftersom matbord och stolar saknades fick jag börja med det. Jag placerade dem precis nedanför köksön. Valet föll på stolar från thonet som blev fina med sina runda former. Bordet fick en linneduk som också ger en mer ombonad känsla. På köksön ställde jag ett stort citronträd. Det blev riktigt bra tycker jag. Övriga detaljer lades sedan till för att få en helhet. 

(null)

(null)

(null)

Här under är en före-bild mot vardagsrumsdelen. Härlig rymd och ljus i rummet. Här behövdes möbler och detaljer. 

(null)

En ljus matta och mörkare möblemang blev det. Bostaden är väldigt modern och går i vitt invändigt och svart utvändigt. Inredningen behövde därför spegla det moderna.

(null)

(null)

Här är två bilder när det är klart, taget från en annan vinkel men man får en uppfattning av resultatet.  Soffan placerades till vänster vilket bibehåller rymden i rummet istället för om den hade stått i mitten mot fönstret.  Den fina lampan är senaste loppisfyndet, gillar designen. Även här har jag lagt till runda former som kontrast til det strama. 

Varje gång jag gör de här uppdragen lever jag mig in i dem så mycket. Känner in rummen, sätter mig och funderar och klurar. Det allra roligaste i skapandet. 

(null)

(null)

I ett annat inlägg visar jag mer från de andra rummen, uteplatserna och friggeboden/ gäststugan. 

Om du gillar inlägget, tryck gärna på hjärtat. 
Kram Mirella


Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Så fint. Du har så god känsla för stämningar. Hälsar Lili @denguladorren på instagram

Svar: Tusen tack Lili! Det värmer gott!
Mirella

Kommentera här: