Vardagsrum post jul

Det mesta av julen har plockats ner och jag ville ha en liten nystart, först ut var vardagsrummet. Jag har börjat längta efter lite svarta detaljer och lite mer färg. Tog en del bilder igår och idag och tänkte visa dem här.

(null)

En svart vas eller kruka och några ranunkler stillade lite av vårlängtet. Varför svart kan man kanske undra. Jag tycker att svart ger sån förändring i vårt hem som har en hel del ljusa väggar, mest därför. 

(null)

Lite mer svärta i ljusstakarna och den lilla skålen, allt är från Mio och second hand. 

(null)

Och färger, aprikosrosa och gulbruna toner. Lite hade jag sen innan och kompletterade med ett par nya kuddöverdrag. Jag skulle vilja ha in lite brända toner också, men vi får se. Färgerna passar väldigt bra till en tavla som vi har i vardagsrummet på en vägg. Det var så idéen växte fram i höstas. 

(null)

(null)

En fiolfikus hade jag tänkt på länge och så hittade jag en rätt stor till bra pris. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Ljuvliga ranunkler i rosa och aprikos. 

(null)

Och så var det här hörnet klart, ibland är det inte jättemycket som behövs för en förändring. 

Kram och ha en fin helg!


Kommentera här: