Nyår

Jag tänkte visa lite bilder och berätta om vår nyårsafton. Nu blev inte bilderna så bra men några kommer här. 

(null)

Vi firar nyår med min syster och hennes man, det har vi gjort i flera år. Vi har det mysigt tillsammans. I år bjöd de på soppa gjord av jordärtskocka och till det lufttorkad skinka som de hade torkat till chips. Vitt friskt vin passade utmärkt till. Det var så gott!
(null)

(null)

(null)

Min syster hade dukat så vackert så vackert. 
Till varmrätt bjöds på ugnsrostad sötpotatis. Hon kokar den först och delar på den. Ställer de på en ugnsform och ringlar olivolja, finhackad vitlök och timjan ovanpå. Mkt gott tips! Till det oxfilé, perfekt kokta sparris och en bearnaise sås. Och ett mycket gott rött vin som jag glömde fråga om. Det gifte sig fint alltihop.
Till dessert var det citronpaj med grädde. Så fräscht efter oxfilén och potatisen. Det här året tog vi champagnen till desserten och sparade bara lite tills vi skulle skåla, smart tycker vi🍾
Sen pratade vi. Om året som varit, vad vi tänker om framtiden och vilka planer och drömmar vi har. 
Såklart blev det skål kl 00 och inte jättelänge efter det gick vi och lade oss. 

Och ni vet frullen dagen efter, mums liksom.
(null)

Hoppas att din nyårsafton var fin och att du känner dig redo för ett nytt år. Jag känner att jag gör det, känns fint det. 

Kram och God Fortsättning!



Kommentera här: