Syr ihop säcken

Jag berättade för ett litet tag sedan om att jag letade efter en speciell kulör. Hittade tillslut Savannah sunset som jag gillade. Jag vann en burk snickerifärg från happyhomes och bestämde mig för att börja lugnt och måla lite detaljer. Här syns en låda  och en ljusstake som jag hittills målat i den kulören. 

(null)

Sedan hade jag handlat ett par filtar och kuddfodral i de där tonerna jag är så förtjust i för närvarande. Den bubbliga persikofärgade filten är från Hay, kuddfodralet i blockmönster är köpt på studio pompone. Det vågmönstrade kuddfodralet är köpt på ellos liksom linfilten från Himla. 

(null)

Den lilla bruna kudden med en broderad björn på är handgjord och den hittade jag på loppis. Påslakanen är blekt rosa och är från ellos.

(null)

Jag har ett så enkelt och billigt tips oxå om man vill förändra med andra kulörer och det är att leta efter dem på just second hand. Här några böcker i färger jag ville ta in. 

(null)

Tavlan ovanför sängen är ju den från artyswede och den fungerar så bra till många olika färger. 

Nu blir det lite mer mello här. 

Kram M






Kommentera här: