Min helgbukett och lite till

I fredags köpte jag en bukett till helgen, eller snarare två, en med stora eukalyptusblad och en med svagt persikofärgade nejlikor. Tror den kommer vara fin länge med så hållbara blommor. 

(null)

(null)

Lagom buskig och spretig tycker jag den blev. Jag tog varannan eukalyptus och varannan nejlika när jag satte ihop buketten, då fördelades blommorna lite jämt bland eukalyptuskvistarna. 

Var på loppis igår igen och hittade den här vasen eller urnan och fina böcker. 

(null)

(null)

Böckerna hade fula tilltufsade pappersomslag som jag tog bort. Ofta är det fina omslag under, ett tips. 

(null)

Favoriterna från sovrummet när de inte är på sängen. 

(null)

(null)

Morgonsolen igår kom med hopp om ljusare tider, det går lite långsamt men man får bara vänta.

(null)

Lilla Carmen tittar ut och smiter ut när hon kan, men än så länge håller hon sig på altanen. 

(null)

Vår helg har varit lugn och skön, det är ju så vi gillar dem allra bäst. Imorgon är jag sportlovsledig med Felix, det blir mysigt. 

(null)

Jag ställde en fråga på instagram som handlade om hur man tänker med inredning hemma. Är det planering som gäller eller går de flesta på känsla. Så roligt tycker jag med engagemanget. Svaren hittills är att de flesta går på känsla och lite tankar kring funktion.

Jag själv går väldigt mycket på känsla och inreder med saker jag tycker om. Budgeten sätter också ramen för vad som fungerar eller inte. Hemma kan man ju göra som man vill och välja det som tilltalar en. Arbetar man med inredning behövs en hel del planering, det finns ju då en kund som har önskemål och som ska bli nöjd. 

Ha en skön söndag❣️

Kommentera här: