I motljus syns inte skitiga fönster..


...men de finns där likafullt och det är helt normalt. Jag har tänkt en del på vad jag vill förmedla i sociala medier. Jag sticker inte under stol med att jag tycker om det som är vackert, jag till och med behöver det. De flesta gör nog det, även om det  vi ser som vackert är olika för oss. 

Jag har kommit fram till att jag vill visa och skriva både om det som är fint men också motsatsen ibland. Anledningen är att jag är övertygad om att vi behöver det. Sedan kan det göras på olika sätt, ibland med en bild en annan gång ett skrivet inlägg på bloggen. Idag visar jag skitiga fönster, bara att zooma. 

(null)

Men nu något annat. 

(null)

Mina två gullrankor mår inte bra av bristen på ljus och den torra luften. Jag har tagit av några rankor och satt i vaser. Någon har fått rötter, andra väntar jag på. De mår bra såhär så ingen fara att vänta med planteringen och på ljuset. 

(null)

(null)

Favoritprodukterna från L:a bruket finns allt som oftast i köket här hemma. Härligt att det är ett Varbergsföretag som det gått så bra för tycker jag. 

(null)

När jag var på room butiken i Mall of Scandinavia förra veckan hade de kundkväll och några riktiga bra erbjudanden, bl.a den här fina bordskalendern från rifle paper och en balsam eller lotion för kroppen här nedanför. 

(null)

För att återgå till mitt tidigare resonemang så tänker jag som såhär, det ena utesluter inte det andra, vi kan dela med oss av både fint och mindre fint. Jag tror det gör det lättare för oss alla. För vet ni, i motljus syns inte skitiga fönster, men de finns där ändå och det är helt normalt.

(null)







Kommentera här: