Inredningsblickar mot 2019

(null)

Jag har gått igenom inredningstrenderna för 2019 och collaget ovanför visar till viss del färgerna, formerna och de naturliga materialen. I höstens löv finns de olika färgerna samlade så fint. Tänk höstfärger med inslag av ljusa gröna toner 2019 så är du på rätt spår. 

Jag konstaterar nöjt att återbrukstrenden håller i sig och kommer växa sig ännu starkare. Fast kan man ens kalla det en trend? Snarare är det smart att återbruka, på så många sätt.

Tänk på att det mesta kan man hitta på loppis och auktioner. 

De färger som fortsatt bedöms dominera in i 2019 är alltså de brända tonerna med nyanser av rosa, aprikos och gult. Nu behöver man ju inte måla väggarna i dessa färger utan kan ta in dem med textilier om man vill.

(null)
Bild Nordsjö
(null)
Bild Alcro
Träslagen kan vara både ljusa och mörka, helt efter tycke och smak. Om jag ska investera i någon möbel nästa år så blir det ett vitrinskåp som vi behöver på vår undervåning, kanske det här. Men allra helst springer jag på ett på loppisturen.

(null)
Bild Ikea
De naturliga materialen dominerar och fler och fler satsar på interiör som är hållbar över tid. Mjuka rundade former på möbler ser det också ut att vara. 

Och så fortsätter vårt intresse för växter. Kallan på bild har jag svårt att lyckas med men den är en riktigt bra luftrenare, sen är den ju så fin också.

(null)
Bild Plantagen

Vad kan man då leta efter på loppis? 
Korgar i olika slag är en grej. Textilier finns det gott om och har man tur hittar man någon godbit. Använd som det är eller göra om. Mindre möbler av bambu kan man springa på, men var snabb att haffa dem. Fina gamla bestick ser jag emellanåt. Ramar att sätta favoritprintet eller fotot i är en bra grej. Tavlor i alla möjliga stilar. Någon fin lampa händer att man stöter på liksom äkta mattor. Stolar hittar jag ofta. Sedan massor av mindre detaljer som till exempel vaser och keramik.

Som jag skrev tidigare kan man hitta allt man behöver och lite till. Idag är utbudet såpass stort så man kan inreda ett helt hem second hand. Är du trendkänslig, leta då efter former och färger som är inne för tillfället och byt sedan ut dem och lämna tillbaka när du går över till något annat. 

Det här var på inget sätt en heltäckande spaning men några av de dominerande inslagen jag snappat upp. 

Kram Mirella


Kommentera här: