Onsdagar

(null)

Dagen då jag gör sånt som ger mig extra energi. Jag har valt onsdagen som min dag. Den är en välbehövlig paus i, vi kan kalla det ekorrhjulet, vardagen som rullar på med måsten, att göra, borden osv. Det är inte så att jag är ledig då, men jag väljer oftast själv vad jag fyller dagen med. 

(null)

Ledsen för suddbild men har efter detta lärt mig hur jag ska göra för att fastna på bild. Tror jag. Jag tycker nämligen att det gör rätt mycket att få en bild på personer som jag följer ibland. Kanske tycker du det också. 

För att återgå till resonemanget tidigare så kan jag säga att jag under en längre tid har jobbat med att sänka kraven, på mig själv, hur det ser ut hemma, hur duktig jag "måste" vara osv. Så himla skönt och nyttigt. Det är dessutom så att kraven skapar vi ofta själva även om en del saker kommer utifrån. Det har jag själv stor erfarenhet av.

Onsdagen fylls med saker som ger energi. Bland annat att göra kreativa saker. Det kan vara lite av varje som arbete med konsultationer och stylingar, inköp till dessa och viss planering. Eller så gör jag något helt annat. Jag städar inte hemma i allafall vilket skulle vara lätt hänt egentligen. För det behövs, det gör det. 

Idag hade jag två konsultationer, ett stort hus och en lägenhet. Sedan tömde jag en annan lägenhet. Resterande tid har jag gjort lite inköp och börjat planera för styling i huset. 

(null)

Häromdagen kom mamma förbi med lite saker till mig, bland annat två kökshanddukar från Ernst som hon hade vunnit. Sedan hade hon med sig gamla foton som satt i pappersetuin. Riktigt fina. Mormor har ärvt dem av bekanta för länge sedan och vill inte ha kvar det längre. 

(null)

(null)

Tidigare i veckan köpte jag en böjträstol via Facebooks lokala köp och säljsidor, den är så himla fin, se här. 

(null)

Nu ska jag bara vila och lite fix förstås inför jobbet imorgon.

Kram från mig/
M


Kommentera här: