Lunchtips

(null)

Inför jobbstarten blandade jag ihop en god lite matig sallad som jag tänkte tipsa om. 
Gör en inköpslista när jag ändå håller på;

  • En liten förpackning rökt lax
  • En påse sugarsnaps 
  • Valfria salladsblad, jag tog babyspenat
  • En förpackning couscous
  • En rödlök
  • Blandade småtomater
  • En förpackn bönblandning
  • En bit fetaost
Sjud couscous 3-4 port, tillsätt salt och olja.
Skölj bönorna under kallt vatten.
Skär babyspenat, sugarsnaps, rödlök, tomaterna och fetaosten i valfri storlek.

Blanda allt i en bunke eller i kastrullen m couscous. Ringla över olivolja, jag tog med citron. Strö över flingsalt. Rulla laxen i rullar och lägg ovanpå salladen. 

Vill man lyxa till det lite mer kan man ju ha vilken kall sås man gillar till. Tänker tex aioli som är min favorit. Blir lite saftigare också. Jag höll mig rätt mätt ett tag även om jag var lite sugen på nåt fram mot eftermiddagen, fast det är jag alltid :)

(null)

(null)


Kommentera här: