Fallfrukt


(null)

Undrar om inte jag skulle bli en sån där person som syltade och saftade om jag hade tillgång till massa frukt och bär? Får en alldeles speciell känsla när jag har sånt hemma i allafall. Idag när jag var och hämtade Felix hos min mamma hade massor med fina äpplen trillat till marken. Och när hon föreslog att jag skulle ta med mig hem var jag snabbt ute och plockade. 

(null)

Så nu står de på bänken här hemma och jag liksom njuter av att titta på dem. Men det är klart, det blir ju inget av att bara titta. Tror jag kommer skiva  i klyftor av just de här och lägga i påsar i frysen faktiskt. Det är ju så gott att kunna ta fram senare och göra paj till exempel. Ja, så får det bli.

(null)

Det ser inte så mycket ut här, men fruktlådan är riktigt stor. Den är också ett av de senaste loppisfynden. Fin väl?

Kram M

Kommentera här: