En lördag i augusti

På morgonen tänker jag på allt vi inte gjorde den här sommaren. Men också på det som blev av. Och allra mest på stunderna. De fina. En del förevigade i form av en bild, andra sparade i minnet. 

På morgonen tänker jag ganska bra. Emellanåt. Bättre än på kvällen. Så som det är för en som är mer morgon- än kvällsmänniska.

(null)

Min klänning har kommit. Den jag skrev om tidigare. Den hänger ute så jag kan titta på den och beundra den lite. Ja, ja, ytligt men nåt fint får en ha. Ibland.

(null)

(null)


(null)

(null)

Ja, och så den där kannan. Som jag fick i födelsedagspresent. Av mamma. Den är väl underbar där den står i ofixad hylla. 

Plötsligt kom regnet och några av de växter som finns här hemma fick en dusch.

(null)

(null)

När vi åt mat för en stund sen valde vi att göra det inne. Med tända ljus. Bara för att känna hur det kommer bli. Sen då alltså. 

Kannan där hittade jag idag på second hand. Den blir perfekt till ett kommande stylinguppdrag. Vilka fynd man kan göra på loppis, slutar aldrig att fascineras av det. Var faktiskt tvungen att slå upp fascineras förresten, stavningen ska visst vara såhär. 

(null)

Till middag åt vi färskpotatis, fint att den finns fortfarande. Det kan väl bara betyda att sommaren inte är slut. Än. 

Kram Mirella


Permalink Kategori: Allmänt Taggar: #hemma #finheter #ganni #karaff #kanna #linnecarafe, #hemma #tankar #finheter #ganni #linnecarafe #karaff #kanna #secondhand #loppisfynd; Kommentarer (0)

Kommentera här: